torsdag 13 mars 2014

Konstiga drömmar!

Har du någon gång drömt en dröm, och när du vaknat känt "VAD var det jag nyss drömde?!" ?
Det har jag gjort, tre nätter i rad nu...


Natten till i tisdags drömde jag att jag fick hembesök av en läkare som tittade ifall jag fått någon reaktion efter mitt tuberkulinprov (som jag tog i måndags inför en ev. TBC-vaccinering). Sen så visade det sig att jag behövde vaccinera mig. Istället för en spruta som det vanligtvis är så var det tre sprutor som han sprutade in på tre olika ställen i överarmen. Istället för att bara spruta in normalt så var det som att han liksom "pumpade" in vätskan i armen, liksom drog in och ut och in och ut osv... Lite svårt att förklara, men det var helt klart FEL.
När den här läkaren då var klar med det han skulle göra så ville han inte riktigt gå. Han stannade kvar och höll på och pysslade med något inne på min toalett. Han kändes liksom allmänt creepy också..
När jag sen i drömmen kom på att det inte gått tre dagar efter tuberkulinprovet, utan bara två och jag hade faktiskt en tid på sjukhuset för vaccinering dagen efter, så jag frågade läkaren ifall jag skulle gå dit och berätta som det var, att jag redan vaccinerat mig fast det var en dag för tidigt. Hans svar var att han inte tyckte jag skulle göra det, eftersom jag inte kunde så många termer på latin. Kränkt som jag kände mig så svarade jag jättemalligt "Jag vet faktiskt att du gav mig den där sprutan INTRA MUSKULÄRT!" och menade att jag kan väl bara ta med någon av mina läroböcker ifall det skulle vara något jag behövde titta upp.
När jag tillslut lyckades övertala "läkaren" att han skulle gå och att jag skulle följa med honom ner till porten så kom det någon annan gubbe precis när vi skulle gå. "Var det någon här som beställt en professionell fotograf?" och mitt svar var då "NEJ!" men fotografen insisterade på att fråga ifall det inte fanns någon med det namnet här, och det visade sig såklart att det var läkaren som beställt en fotograf. Jag försökte då förklara för fotografen att personen som beställt honom hade fått sparken. Fotografen ville då prompt se ett Avskedsavtal, och sen fick jag då förklara hela situationen för honom.


Natten till idag drömde jag att jag hade fått låna pappas bil, och när jag kom hem igen efter att ha varit iväg någonstans så hade det varit inbrott hemma. Det var någon granne till mig som brutit sig in och var kvar inne i lägenheten. Jag låste alla dörrar och gick ut. Skulle ta bilen till skolan, men då hade det blivit inbrott i bilen också, och någon satt i passagerarsätet fram. Det slutade med att jag skjutsade den personen till skolan, fast på vägen så ringde jag en kompis som jag gör ett grupparbete med och berättade vad som hänt. Det slutade med att jag satt o storgrät i bilen, samtidigt som jag körde.

Men toppen av alla konstiga drömmar jag drömt hade jag för någon månad sedan..
Jag drömde att jag gick ner för en trappa med triangelformade trappsteg (de var alltså bredare i kanterna och blev smalare i mitten) och av att gå ner för den där trappan blev jag så rädd att jag skakade.

Vad är det konstigaste du drömt någon gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar